Yoga και υπερταση

Yoga και υπέρταση

Έρευνες σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία έδειξαν πως περίπου 1 στους 4 ενήλικες, εμφανίζει υπέρταση. Αυτό σημαίνει πως η αρτηριακή πίεση είναι σταθερά αυξημένη πάνω από τα φυσιολογικά όρια.

Στην Ελλάδα, οι υπερτασικοί πλησιάζουν τα 2.000.000 και η πιθανότητα εμφάνισης υπέρτασης αυξάνει με την ηλικία (άνω των 65 ετών, 1 στους 2 είναι υπερτασικός).

Η υπέρταση συνδέεται ανάμεσα σε άλλα με την κληρονομικότητα, την παχυσαρκία, την μακροχρόνια πρόσληψη αυξημένης ποσότητας αλατιού, την καθιστική ζωή, ενώ η ίαση της δεν είναι δυνατή.

Ωστόσο δυνατή  είναι η ελάττωση της στα φυσιολογικά επίπεδα κυρίως με τη συνεχή λήψη αντι-υπερτασικών φαρμάκων καθώς και με άλλα μέσα, όπως η μείωση του σωματικού βάρους και της πρόσληψης του αλατιού. Ακόμα, μια διατροφή πλούσια σε κάλιο και ασβέστιο (φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά) μπορεί να βοηθήσει, ενώ ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ, μειώνει την πίεση σ’ αυτούς που κάνουν κατάχρηση.

Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα της αντιμετώπισης της υπέρτασης είναι πραγματικά θεαματικά όταν οι ασθενείς πραγματοποιούν σωματική άσκηση, όπως το γρήγορο περπάτημα ή το ποδήλατο για μισή ώρα την ημέρα καθημερινά. Οι έρευνες δείχνουν τέλος η τακτική πρακτική ασκήσεων yoga, μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχο όχι μόνο στην αντιμετώπιση της υπέρτασης, αλλά και στο να ανακαλύψουν οι ασθενείς μία διαφορετική άποψη για την καθημερινότητά τους. Δοκιμάστε το!

Αλεξάνδρα Ρωσσοπούλου

o.