Ασκηση του πυελικου εδαφους. Αξιζει τον κοπο?

Άσκηση του πυελικού εδάφους. Αξίζει τον κόπο?

Αν σας έλεγα πως το μεγαλύτερο ποσοστό των γυναικών κάποια στιγμή στη ζωή τους υποφέρουν από κάποιο είδος ακράτειας ούρων όταν πηδούν, βήχουν ή φτερνίζονται, τι θα σκεφτόσασταν; Θα ενδιαφερόσασταν για περισσότερες πληροφορίες ή θα θεωρούσατε πως πρόκειται για ένα φυσιολογικό γεγονός με το οποίο κάποια στιγμή στη ζωή σας θα βρισκόσασταν αντιμέτωπες;

Η σημαντικότητα του πυελικού εδάφους οφείλεται στα όργανα που βρίσκονται πάνω από αυτό. Στις γυναίκες υπάρχουν η κύστη, η μήτρα και το έντερο που απολήγουν στην ουρήθρα, τον κόλπο και τον πρωκτό. Στους άνδρες υπάρχουν η κύστη και το έντερο που απολήγουν στο πέος και τον πρωκτό. Το πυελικό έδαφος υποστηρίζει τα όργανα αυτά καθώς και το βάρος του υπόλοιπου σώματος. Η καλή τόνωσή του λοιπόν είναι σημαντική για την ακεραιότητα και καλή λειτουργία όλων αυτών των οργάνων που αναφέραμε πιο πάνω.

Μεγάλο μέρος του ασκησιολογίου της yoga και της μεθόδου pilates ενεργοποιούν τους μύες του πυελικού εδάφους, ωστόσο πιο κάτω σας παραθέτω μία απλή άσκηση που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας, στο σπίτι, στο γραφείο ή όπου αλλού σας βολεύει!

  • Φανταστείτε πως κρατιέστε για να μην πάτε τουαλέτα
  • Τραβήξτε τους μυς πάνω και μέσα
  • Κρατήστε τη θέση για 5 χρόνους
  • Έπειτα επανέλθετε στην αρχική θέση και χαλαρώστε
  • Επαναλάβετε όσες περισσότερες φορές μπορείτε μέχρι να νιώσετε τους μυς να κουράζονται
  • Αναπνέετε φυσιολογικά κατά τη διάρκεια της άσκησης

                Συνεχίστε την εξάσκηση σας το λιγότερο 6 εβδομάδες ως 3 μήνες.

Υ.Γ. Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις κατά τη διάρκεια των οποίων η άσκηση του πυελικού εδάφους δε βοηθά. Αν τα προβλήματα σας παραμένουν τότε επικοινωνήστε με το γυναικολόγο σας, ο οποίος θα σας βοηθήσει περισσότερο.

Ρωσσοπούλου Αλεξάνδρα